Visar priser ex momsVisar priser ink moms

Retur & Reklamation

Om en produkt ni har beställt har blivit något fel med, vänligen kontakta oss. Inga returpaket tas emot innan en reklamation har anmälts och godkänts, produkten kommer då att skickas tillbaka till er och speditören kommer eventuellt ta ut extra avgifter.
Reklamation ska ske rimlig tid, vilket som innebär; inom 5 arbetsdagar efter att leverans har fullbordats, för att kunna anses som inom rimlig tid. Se därför till att alltid kontrollera ert paket och er produkt så snart du har mottagit den. Vi kommer att kräva bilder på produkten för att säkerställa att problemet finns och vart det har gått fel, innan en reklamation kan tas emot.
Om något inte stämmer med produkten, ta kontakt med kundtjänst så gör vi vad vi kan för att lösa eller ersätta problemet.

– Vid försenade leveranser, läs mer om villkor för leveranser här.

Reklamation som inte godkänns

  • Orimliga produkt förväntningar. Har det beställts till exempel en rollup till ett pris av 400 kr, kan inte kavlitén förväntas hålla lika länge som en rollup för 1300 kr.
  • Felbeställningar från kundens sida. Skulle fel färg, fel antal, fel produkt, fel tryck eller fel storlek beställts genom webshoppen, godkänns inte reklamationsärendet. Produkter vi levererar är till största del helt kundanpassade via exempelvis tryck och kan ej återtas och/eller säljas på nytt till annan kund.
  • Leverans som blivit försenad på grund av att vi fått felaktiga adressuppgifter eller att mottagaren inte har varit på plats vid leveransförsök. Leverans som är försenad på grund av fördröjt godkännande av korrektur inför tryck eller orderbekräftelse.

 

Reklamation som godkänns

  • Uppenbarliga fel på produkten som är levererad (ej transportskador): Skulle produkten ni mottagit varigt trasig eller på annat sätt inte stämmer överens med produktbeskrivningen funktionsmässigt, har du möjlighet att reklamera produkten. Reklamation går endast utföra på den produkt/produktdel som är trasig/obrukbar resterande delar av produkt/order kan ej reklameras. Innan reklamationsärendet kan godkännas så måste bilder på produkten mottas för att säkerställa att problemet existerar samt förbehåller vi oss rätten till att hitta en lösning eller utföra en reparation på produkten/delen, om möjligheten finns. Om detta ej är möjligt, godkännes reklamationsansökan.

 

Observera:

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Ångerrätten gäller ej för specialbeställd eller specialtillverkad vara för dig som kund. Detta innebär varor som är tryckta med kundens motiv eller på annat sätt förädlade enligt kundens specifikation.

Returer sker på din egen bekostnad, utom om vi har packat/skickat fel vara. Returer ska skickas som paket, inte mot postförskott. Byten ej tillåtet då produkt printas enligt ert original.