Visar priser ex momsVisar priser ink moms

Vanliga Frågor

Våra vanligaste frågor

Hur vet jag vilken produkt det är jag söker?

Vi kan hjälpa er igenom hela köpprocessen. Ibland kan det visa sig att en annan produkt är mer optimal för ert ändamål än den ni har tittat på, ta kontakt med Kundtjänst så hjälper dem er.

Produkten jag söker finns inte på er hemsida?

Tryckprodukter kan tas fram och göras om i oändliga former, det är nära inpå omöjligt att kunna erbjuda alla produkter i en webbutik, skulle ni sakna en produkt i webbutiken så kan ni kontakta Kundtjänst och få en offert.

Hur vet jag om min design/original är tillräckligt bra?

Vi erbjuder Gratis Datacheck på samtliga beställningar, om vi skulle uppmärksamma något i originalet, hör vi av oss. Observera att ex. stavningskontroll är ert ansvar och kommer ej kontrolleras.

Var skickar jag min design/original?

På de produkter som kräver ett original finns ett fält för filuppladdning. Ni kan ladda upp ett(1) dokument, som i sin tur kan innehålla flera original[ex. eps, ai eller zip]. Det går även bra att maila filen till order@expotryck.se tillsammans med ert Ordernummer, som ni får vid beställning. Hör av er till oss ifall ni har övriga frågor.

Fler vanliga frågor

Jag har ingen design/original, hur gör jag?

På efterfrågan kan våra designers hjälper er ta fram din design efter era önskemål. Kontakta oss för kostnadsförslag.

Vad har ni för leveranstid?

Vi erbjuder standardleverans, leverans inom 12 arbetsdagar. Beroende på vad det är för produkt så skiljer sig produktionstiden mellan 3-8 arbetsdagar. Om ni söker express leverans, kontakta Kundtjänst.

Observera att godkända beställningar som kommer in innan kl 12:00* påbörjas kl 08:00 dagen efter. Granskning av filer sker oftast efter kl 13:00.
*Förutsatt att originalet är okej & korrekturet är godkänt.

Leveransen på produkten säger 10-12 Arbetsdagar, stämmer det?

Ja, vi levererar produkten så snart vi kan. Kan den levereras innan 10-12 arbetsdagar så gör vi självklar det. Dock gäller inte leveranstiden ifall antalet produkter överskrider 5 st, kontakta då Kundtjänst för att få reda på den riktiga leveranstiden.

Jag har ett akutprojekt! Vad gör jag?!

Kontakta Kundtjänst för att säkerställa att produkter kan levereras i tid då alla produkter har olika leveranstid. Express på produktion & frakt är också ett alternativ(erbjudes endast via offert i dagsläget).

Erbjuder ni reducerat pris om man handlar fler av en sorts produkt?

Kontakta Kundtjänst gällande artiklar som överskrider 10st av samma sort, så hjälper dem er att få en offert. Den funktionen finns ej i webbutiken och skall nyttjas innan beställning.

Kan man bli återförsäljare?

Ja, kontakta kundtjänst så skapar dem ett ÅF konto till er [självklart efter en kontroll].

Var vänder jag mig vid betalningsfrågor?

Vänligen kontakta Kundtjänst gällande samtliga frågor som berör ExpoTryck.se. De hjälper er!

Kan ni skicka prover på materialet?

Självklart! Dock så läggs det som en självkostnad och priset kan variera.
Vid en offert på över 50st artiklar, kan en prov-låda skickas och faktureras endast ifall order ej blir av.