Vanliga Frågor

Vi försöker besvara de vanligaste frågorna vi får, här!

De vanligaste frågorna

Hur vet jag vilken produkt det är jag söker?

Vi kan hjälpa er igenom hela köpprocessen. Ibland kan det visa sig att en annan produkt är mer optimal för ert ändamål än den ni har tittat på, ta kontakt med Kundservice så hjälper dem er.

Produkten jag söker finns inte på er hemsida?

Tryckprodukter kan tas fram och göras om i oändliga former, det är nära inpå omöjligt att kunna erbjuda alla produkter i en webbutik, skulle ni sakna en produkt i webbutiken så kan ni kontakta Kundservice och få en offert.

Hur vet jag om min design/original är tillräckligt bra?

Vi erbjuder Gratis Datacheck på samtliga beställningar, om vi skulle uppmärksamma något i originalet, hör vi av oss. Observera att ex. stavningskontroll är ert ansvar och kommer ej kontrolleras.

Var skickar jag min design/original?

Efter att du har lagt din order så får du en orderbekräftelse, i den orderbekräftelsen så ber vi dig att klicka på knappen “Ladda Upp Original” som tar dig tillbaka till vår sida där du får instruktioner om hur det går till.

Övriga vanliga frågor

Jag har inget original, hur gör jag?

På efterfrågan kan våra designers hjälper er ta fram din design efter era önskemål. Kontakta oss för att ta del av de olika nivåerna som finns tillgängliga, då vi har fasta kostnader så vet ni som kund alltid vad slutpriset hamnar på.

Vad har ni för leveranstider?

Vi erbjuder standardleverans, leverans inom 12 arbetsdagar efter att original/korrektur är godkänt. Beroende på vad det är för produkt så skiljer sig produktionstiden mellan 3-8 arbetsdagar. Om ni söker express leverans, kontakta Kundservice.

Observera att godkända beställningar som kommer in innan kl 12:00* påbörjas kl 08:00 dagen efter. Granskning av filer sker oftast efter kl 13:00.
*Förutsatt att originalet är okej & korrekturet är godkänt.

Leveranstiden på produkten säger 10 - 12 arbetsdagar, stämmer det?

Ja, vi levererar självklart produkten så snart vi kan. Kan den levereras innan 10-12 arbetsdagar så gör vi självklar det. Dock gäller inte leveranstiden ifall antalet produkter överskrider 5 st, kontakta då Kundservice för att ta reda på den riktiga leveranstiden.

Jag har ett akutprojekt, vad gör jag?

Kontakta Kundservice för att säkerställa att produkter kan levereras i tid då alla produkter har olika leveranstid. Express på produktion & frakt är också ett alternativ(erbjudes endast via offert i dagsläget).

Erbjuder ni reducerat pris om man handlar fler av en sorts produkt?

Kontakta Kundservice gällande artiklar som överskrider 10 st av samma sort, så hjälper dem er att få en offert. Den funktionen finns ej i webbutiken och skall nyttjas innan beställning.

Kan man bli återförsäljare hos er?

Ja, kontakta kundservice så lägger de upp dig som ÅF i vårt system [självklart efter en kontroll], så får du en offert på de produkter du söker.

Vart vänder jag mig vid betalningsfrågor?

Vänligen kontakta Kundservice gällande samtliga frågor som berör betalning. De olika betalningsalternativ vi erbjuder finner du under “Betalningsalternativ

Erbjuder ni prover på material innan beställning?

Självklart! Dock så läggs det som en självkostnad och priset kan variera.
Vid en offert på över 50st artiklar, kan en prov-låda skickas och faktureras endast ifall order ej blir av.

Hittade du inte svaret på din fråga? Kontakta oss på Kundservice