Visar priser ex momsVisar priser ink moms

Villkor & Information

This Agreement was last modified on 18 February 2016.

Villkor och Information

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

ExpoTryck.se
En del av Foxlie Corp.

Organisationsnummer:  559108-1525
Telefonnummer: 036 – 71 18 71
E-postadress: kundtjanst@expotryck.se

Genom att göra en beställning på sidan, godkänner du villkor listade nedan.

Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Vi erbjuder följande betalsätt:

  • Pappersfaktura via Resurs Bank
    Vid val av pappersfaktura så säljes fakturan till Resurs Bank AB. Fakturan skickas med 30 dagar netto när den beställda produkten ämnar fabriken. En kostnad på 50kr exkl moms tillkommer som administrationsavgift samt portokostnad för pappersfaktura. Endast företag kan välja att få en pappersfaktura och måste uppge bland annat sitt organisationsnummer samt företagsnamn som kommer att finnas med på fakturan tillsammans med referenspersonen som har lagt beställningen.
  • Betalning med Payson
    Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se
  • Om Paysonfaktura
    Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp kan det tillkomma en avgift om 29 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i SverigeFakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

    Information om pantsättning

    Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Leveranser och returer

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

  • Leverans
    Prisintervall mellan 215 – 4900 SEK exkl moms(baserad på mellan 5 – 250+ Kg) för leveranser inom Sverige. Leverans inom 12 arbetsdagar[gäller under 5st produkter] till närmsta utlämningsställe/utkörning(gäller standard produkter).

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget anges gäller 12 arbetsdagars leveranstid[gäller vid under 5st produkter]. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post, vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Leveranstiden räknas från godkänt korrektur / tryckoriginal.
Beställs flera produkter samtidigt, som har olika leveranstider, kommer samtliga produkter levereras enligt utsatt tid för produkt som har längst leveranstid.

Vid transportskador på paket/produkten så krävs en reklamation till föraren vid tillfället innan signering av mottagandet.

Observera att(som enligt text ovan) vi ej ansvarar för leveransen.
Skulle leveransen vara försenad och ni inte har blivit kontaktade av varken oss eller speditören, kan ni själva ta kontakt med vår kundtjänst, ni får då ert söknummer på paketet och sedan kan ni själva ta kontakt med transportören.

Ingen garanti för leverans på specifik dag
Det är ingen garanti för leverans på specifik eller uppskattad dag. Alla datum som förekommer är uppskattade då utomstående faktorer kan resultera i att leveransdagen inte kan hållas. Dessa faktorer kan blanda annat vara: ovanligt många leveranser, trafikförhållanden, sjukdomsfall, defekta fordon etc.

Tid för leverans
Tid för leverans sker normalt sett vardagar mellan 08-16. Avvikelser på vissa mindre orter kan förekomma. Leverans kan ske efter 16, men sker normalt innan 16. Specifik tid för leverans är inte garanterad utan endast ett önskemål som speditören strävar efter att hålla.

Tid och rutin för hemleverans
Vid hemleverans till privatperson eller tillval för avisering sker en telefon/sms avisering till mottagaren när godset når sista terminal som ska köra ut godset. Avisering kan medföra att leveranstiden blir längre beroende på hur mycket gods det finns för avisering eller när mottagaren besvarar aviseringen.

Skyltat vid leverans
Det är viktigt att det är skyltat vid leveransadressen. Detta gör det enklare för chauffören att hitta mottagaren. Icke skyltad adress kan medföra tilläggsavgifter där avisering eller leveransbesked krävs för att “hitta” eller nå mottagaren.

Hur sker leverans till privat hemadress?
I första hand görs försök att leverera paketet till privatpersonens hemadress. Paketet kan även levereras till utlämningsställe om det är lämpligast för mottagaren, som då informeras om detta. I regel levereras större och tyngre leveranser till hemadressen då utlämningsställen inte kan hantera den typen av gods.

Hur sker leverans till företag?
Leveransen levereras till mottagaren under kontorstid. Tre leveransförsök ingår(eventuellt inte samma dag). Därefter kontaktas mottagaren kostnadsfritt för att planera en leverans. Misslyckas även detta så returneras transporten till avsändaren och en returkostnad debiteras.

Läs fullständiga villkor här; Leveransvillkor

Läs fullständiga villkor för transportskador här; Transportskador

Returer

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Ångerrätten gäller ej för specialbeställd eller specialtillverkad vara för dig som kund. Detta innebär varor som är tryckta med kundens motiv eller på annat sätt förädlade enligt kundens specifikation.

Returer sker på din egen bekostnad, utom om vi har packat fel vara. Returer ska skickas som paket, inte mot postförskott. Byten ej tillåtet då produkt printas enligt ert original.

Läs fullständiga villkor här; Retur & Reklamation

Tryck, Mått & Material

Vid beställning av vara så kan det skilja något ifrån föregående beställningar eller beställningar hos andra leverantörer.

Detta kan vara för att:

  • Tryckteknik | Olika leverantörer använder sig av olika trycktekniker vid produktion, du kan läsa mer om våra tekniker här.
  • Mått | Måttet från beställd vara kan ändras något vid färdigställd produkt ~2% +/-.
  • Material | De olika materialen för tryck, likt papper, polyester, pvc, m.fl. kan ge olika utseenden på trycket vid färdigställd produkt(detta är inget som kan förutsägas innan beställning).